LDK skole

Bliv klar til Landistancekaproning

Langdistancekaproning (LDK) er kaproning på 10 eller 25 km og for alle, der gerne vil give den gas i en inrigger. DFfRs langdistanceturnering er 5 stævner hen over sommeren, arrangeret af roklubber rundt om i landet. Deltagerne er alt fra tidligere OL deltagere til helt almindelige motionister. Der er DM medaljer på spil i nogle af rækkerne, men først og fremmest handler det om at give den lidt ekstra gas og se, hvad det rækker til på dagen. Stemningen til langdistancekaproningerne er fantastisk, og vi vil gerne hjælpe flere i gang med at deltage.

Så hvis du er interesseret i at deltage i LDK eller bare ’tune’ dine skift og dine vendinger, så deltag i

LDK skolen i Vejle Roklub lørdag den 4. maj 2019 kl. 10-14.

Her gennemgår vi alt, hvad du skal vide for at stille op til LDK og arrangerer naturligvis en rask 10-km regatta med blandede hold.

Her er nogle af de ting, vi vil gennemgå på land og øve på vandet:

• Vendinger og skift.
  • Praktiske informationer om regler, tilmeld ing, bådlån, mixede hold og nyttige kontaktpersoner
  • Forventning til resultater – realistiske forventninger og store drømme.
  • 10 km hurtigst muligt. Vi blander hold og øver os på en 10-km bane.
  • Træning til LDK – forslag til programmer

LDK skolen er for alle frigivede roere, der kan lide at give den gas - og har deltaget eller måske vil deltage i langdistancekaproning.

Vejle Roklub stiller både til rådighed for alle deltagere. Tag selv madpakke og drikkelse med.

Tilmelding senest den 28. april til Birgit Bech Jensen, formand@vejleroklub.dk, M: 24 95 16 60.

Birgit Bech Jensen
Træner og LDK-entusiast