Vejle Fjordens Grønne Bøge 2018

2. afdeling af Langdistancekaproningen d. 2. juni

Regattakomite / kontaktpersoner
Lisbeth Johnsen: lisbethj@elstauner.dk, Tlf. 2323 8510 og Lena Stavnskær: lstavnskaer@mail.tele.dk, Tlf. 6063 3037

Dommere
Johannes Andersen og Carsten Andersen

Program

Kl. 8.30 Regattasekretariatet åbner for udlevering af startnr. og kontrol af styrmandsbeviser
Kl. 9.30 Styrmandsbriefing – formiddagsløb
Kl. 10.30 Start formiddagsløb
  Åben mix 25 km. (motionsløb)
  Mænd 25 km (DM-løb)
  Åben mix 10 km 2.division
Kl. 13.30 Styrmandsbriefing – eftermiddagsløb
Kl. 14.30 Start eftermiddagsløb
  Åben mix 10 km 1.division
  Kvinder 10 km (DM-løb)

Tilmelding deltagere: http://tilmeld.roning.dk/

Se resultater her: roning.dk

Medaljer

1. Motionsløb (åben mix), 10 km 1.division, 2+/4+ inrigger Medaljer til 1,2 og 3 i hver klasse
2. Motionsløb (åben mix), 10 km 2 division, 2+/4+ inrigger
3. DM-løb kvinder, 10 km, 2+ inrigger
4. Motionsløb (åben mix), 25 km, 2+/4+ inrigger
5. DM-løb mænd, 25 km, 2+ inrigger
Løb 1,2 og 4 handicapkorrigeres for alder, køn og bådstørrelse.
Løb 1,3,4 og 5 giver turneringspoint til en samlet placering ved årets stævner.
Løb 2 er fortrinsvis til begyndere / lokale hold / lejlighedshold

Se flere billeder på vores Facebookside

Opgaver for klubbens hjælpere

Tilmelding som hjælper på dagen foregår på Aktivitetskalenderen. Herunder er opgaverne beskrevet.

Opgave / tidsrum

Personer

Beskrivelse af opgaven

Sekretariatet/løbsbord
Kl. 8:00 – 12:00

2

Gøre bådnumre klar, tjekke deltagers langtursbevis, udlevere bådnumre, udlevere søkort – og modtage det hele igen efter endt tur.

Sekretariatet/løbsbord
Kl. 12:00- 16:30

Kl. 7:30-10:00

2

Båden skal i vandet kl. 7:30, således at den er klar til kl.8, hvor den endelige rute besluttes af dommere og regattaledelse og derefter skal bøjerne udlægges vha. gps.

Kl. 10:30-13:00

2

Da der ikke er krav om uddannet langtursstyrmand i bådene i 10km løbene, så kræves det at løbene er overvåget af motorbåd, som kan træde til, hvis det er både, der kommer i problemer. Dvs at motorbåden placerer sig centralt på ruten, så den er synlig, men uden at genere bådene.

Den yderste bøjes bringes i land.

Kl. 14:00-16:30

2

Efter endt løb, skal bøjerne bringes i land

Kontrolpost
Kl. 9:00-13:00

4-5

Sidde ved kontrolpost på land udfor vendebøjen, se at bådene passerer korrekt om bøje, notere tid.

Det skal ikke forventes at kontrolposten er placeret et sted med læ og måske kræves det gang mellem skov og krat for at komme frem til kontrolstedet. Men du får kaffe og sandwich medJ

Medbring opladt mobiltlf og evt. kikkert.

Kontrolpost
Kl. 13:30-16:30

2

Medbring opladt mobiltlf og evt. kikkert.

PC’er
Kl. 8:00-

Inger VB

Indtaste start og sluttider

Runner/hjælper
Kl. 8:30-12:30

1

”Alt-mulig-mand/kvinde” til lidt af hvert og alt muligt. Måske en del ture mellem klubhuset og dommerskuret for enden af molen – vi har cykel til formålet.

Runner/hjælper
Kl. 12:30-17:00

Hjælper på bådpladsen
Kl. 9:00-13:00

Hjælper på pladsen, hjælp med bådvogne, både op og ned

Hjælper på bådpladsen
Kl. 13:00-17:00

Hjælper på pladsen, hjælp med bådvogne, både op og ned

P.vagt
Kl. 8:00-10:00

1

Guide og anvise p.pladser til biler og specielt bådtrailere. Vores erfaring er, at selvom om deltagerne har modtaget p.info inden regattaen, så er der behov for konkrete anvisninger på selve dagen.